Veilig betalen via SSL verbinding   Gratis verzending vanaf €75,-   Uitgebreid assortiment   Contact onze specialisten: +31 571 280 003

Klantenservice

april 21, 2016

Bestellen & betalen
Hoe plaats ik een bestelling?
Om een bestelling te kunnen plaatsen, logt u in met uw account of maakt u een account aan via ‘mijn account’

U volgt vervolgens deze stappen:

Stap 1. Plaats de artikel(en) in het winkelmandje;
Stap 2. Wanneer u klaar bent met winkelen, controleert u uw bestelling;
Stap 3. U gaat naar bestelling afronden;
Stap 4. Controleer uw persoonlijke gegevens en wijzig indien nodig het afleveradres;
Stap 5. Kloppen alle gegevens? Klik dan op betalen;
Stap 6. Geef aan op welke manier u wilt betalen en klik op bestelling plaatsen.

Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Betaling

U betaalt uw bestelling veilig en eenvoudig. U kunt betalen met iDEAL, Creditcard, Pay Pal overboeking en MisterCash. Indien u kiest voor iDEAL, dan kunt u via alle bij iDEAL aangesloten banken veilig betalen. Bij betaling via overboeking worden de artikelen verstuurd na ontvangst van de betaling.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Bezorgen” tab_id=”1545420616821-211c4685-9ea9″][vc_column_text]Levertijd

Bestellingen binnen Nederland op maandag t/m vrijdag waarvan de betaling is ontvangen voor 17:00 uur, worden dezelfde dag verzonden (mits voorradig). Bestellingen die in het weekend worden geplaatst en betaald, worden op maandag verzonden (mits voorradig). Of een artikel voorradig is, wordt bij het artikel weergegeven. Indien er een afwijkende levertijd geldt, staat dit ook vermeld bij het artikel. U ontvangt altijd een bevestiging per e-mail als uw betaling bij ons binnen is en zodra uw bestelling verzonden wordt.

Wat zijn de verzendkosten?
Bij een bestelling vanaf € 75,- betaalt u geen verzendkosten voor bestellingen vanuit Nederland. Bij een bestelling onder € 75,- betaalt u binnen Nederland € 4,95 aan verzendkosten. De verzendkosten voor België zijn € 6,95. Voor verzendkosten naar overige landen kunt u een mail sturen naar klantenservice@e-bikemaat.nl[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Retourneren & annuleren” tab_id=”1545420805697-eb6b1583-9bf4″][vc_column_text]Retourneren

Voldoet het artikel niet aan uw verwachtingen, dan kunt u het retourneren. De afleverdatum van de vervoerder zien wij als de ontvangstdatum. Binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling kunt u de bestelling annuleren door ons retourformulier in te vullen en de zending retour te sturen. Het retouradres is Postbus 136, 7390 AC Twello. U dient uw retourzending te melden door een e-mail te sturen naar klantenservice@e-bikemaat.nl. Daarna heeft u nog 14 dagen de tijd om de artikelen te retourneren.

We zullen het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terugstorten, incl. de verzendkosten die u aan ons heeft betaald. De kosten voor het retour zenden zijn voor uw rekening. We maken dit bedrag over op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Indien u gebruik maakt van dit herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd moeten worden.

Voorwaarden retourneren

  • Nadat uw bestelling is bezorgd, heeft u 14 dagen na aanvraag van de retour de tijd om de artikelen te retourneren. Na deze periode is de aankoop definitief.
  • Het artikel dient ongebruikt, onbeschadigd en met alle geleverde toebehoren geretourneerd te worden. Bij beschadiging kunnen kosten in rekening gebracht worden.
  • De verzendkosten en risico’s van het terugsturen zijn voor rekening van de koper. U mag zelf bepalen of u dit via de normale post verstuurt of met track en trace.
  • Nadat wij uw bestelling retour hebben ontvangen, ontvangt u hier per e-mail een bevestiging van.
  • Bij retourneren (ontbinding koop van 1 of meerdere artikelen) zal het retour te ontvangen bedrag (prijs van het betaalde product) zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen aan u overgemaakt worden. Wij storten het bedrag terug op de rekening waarop de bestelling werd afgerekend.
  • Retourartikelen kunnen alleen teruggestuurd worden naar ons postadres.

Indien een retourzending niet voldoet aan bovengenoemde voorwaarden
Indien de retourzending niet (voldoende) gefrankeerd is, zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Het betreft dan administratiekosten à € 4,95 en de kosten die de vervoerder ons in rekening brengt voor het bezorgen van ongefrankeerde zendingen (vanaf € 14,00). Dit betekent dat deze kosten dan minimaal € 18,95 zullen bedragen, welke wij zullen inhouden op de creditnota van de artikelen.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Garantie” tab_id=”1545420840671-66fc9075-5160″][vc_column_text]Garantie voorwaarden

  • Op elk product krijgt u de garantie van de fabrikant (normale slijtage valt niet onder garantie). De wettelijke garantie, wat inhoudt dat het bestelde moet doen wat je er redelijkerwijs van mag verwachten, geldt altijd. Mocht een product binnen de garantietermijn gebreken vertonen, neem dan contact met ons op.  U krijgt binnen 7 werkdagen een reactie.
  • Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor rekening van de klant;
  • Indien een klacht gegrond is, beslist E-bikemaat of het artikel (gedeeltelijk) gerepareerd wordt of (gedeeltelijk) wordt vervangen of (gedeeltelijk) wordt gecrediteerd;
  • Een artikel dat voor garantie beoordeling teruggestuurd wordt, moet schoon en droog zijn.

Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie bij:

  • Beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
    • Ondeskundig gebruik of nalatig onderhoud;
    • Normale gebruiksslijtage;
    • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing;
    • Schade die is aangebracht door natuur, mens of dier.Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de retourprocedure en de algemene voorwaarden.

[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”E-bikemaat account” tab_id=”1545420970186-793922b0-8d44″][vc_column_text]Mijn account
Bestellingen
Adressen
Account gegevens

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Om uw gegevens te kunnen wijzigen, dient u ingelogd te zijn. Indien u klikt op ‘mijn account’ komt u in het scherm waarin u de wijzigingen kunt aanbrengen.[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][vc_column_text]Heeft u een vraag? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen, wellicht staat uw vraag hier tussen. Mocht dit niet zo zijn, dan kunt u op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur contact opnemen met onze klantenserviceDit kan zowel per e-mail als telefonisch.

Klantenservice
E-mail: klantenservice@e-bikemaat.nl
Telefoon: +31571280003

Bestellen, betalen en bezorgen

Contact
E-bikemaat
Postbus 136
7390AC Twello

Juridische informatie
KvK nummer: 08153781
BTW nummer: NL129038696B01

Klachten

We vinden het belangrijk dat u tevreden bent en onze artikelen voldoen aan de hoogste eisen van kwaliteit. Mocht het artikel onverhoopt bij normaal gebruik gebreken vertonen, meld dit dan aan ons door een e-mail te sturen naar klantenservice@e-bikemaat.nl. Omschrijf de klacht zo nauwkeurig mogelijk en vermeld erbij om welk artikel het gaat, wat het bestelnummer is en wat de aankoopdatum is. Stuur indien mogelijk een foto mee waarop het gebrek duidelijk zichtbaar is. Binnen 7 werkdagen nemen we contact met u op over de afhandeling van uw klacht.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_toggle title=”Waarom zou ik mijn accu laten reviseren?”]

    • Revisie is meestal goedkoper dan een nieuwe accu;
    • Revisie is beter voor het milieu, de behuizing wordt namelijk hergebruikt;
    • Soms is de accu niet meer verkrijgbaar bij de fabrikant;
    • Voor de revisie gebruiken we hoge kwaliteit industriële cellen.

[/vc_toggle][vc_toggle title=”Zijn alle e-bike accu’s te reviseren?”]Nee, helaas zijn bepaalde type accu’s niet te reviseren. Accu’s die voorzien zijn van een elektronisch ‘slot’, bijvoorbeeld de ION modellen van Sparta, en accu’s die gemonteerd zitten in het fietsframe kunnen niet gereviseerd worden.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Mijn fietsaccu staat niet op de website, kunnen jullie deze dan toch reviseren?”]Aangezien er zeer veel type fietsaccu’s in omloop zijn kan het zijn dat uw merk/type niet op onze website staat. Toch is het vaak wel mogelijk deze te reviseren, informeer naar de mogelijkheden door een e-mail te sturen naar info@e-bikemaat.nl[/vc_toggle][vc_toggle title=”Wat is de levensduur van een gereviseerde accu?”]Een gereviseerde accu gaat onder dezelfde omstandigheden minstens zo lang mee als een nieuwe accu, maar van belang hierbij zijn ook het gebruik, de mate van ondersteuning, de weersomstandigheden, de bandenspanning en het terrein waarop u fietst.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Kan ik met mijn gereviseerde accu meer kilometers fietsen dan met een nieuwe accu?”]Meestal is het bij revisie mogelijk om de capaciteit en hiermee de actieradius van uw bestaande accu te vergroten, meer informatie vindt u op de revisie prijslijst.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Ik heb een Nikkel Cadmium (Ni/Cd) of een Nikkel Metaalhydride (Ni/Mh) accu, kan deze omgebouwd worden naar Li-Ion accu?”]In de meeste gevallen is het mogelijk uw accu te voorzien van de modernere Lithium Ion techniek. U dient dan wel een nieuwe lader aan te schaffen, maar de Li-ion accu heeft veel voordelen t.o.v. de Ni/Cd techniek.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Mijn fiets is er ineens mee gestopt, is de accu hier de oorzaak van?”]Als uw fiets er ineens mee stopt terwijl u kort daarvoor nog voldoende kilometers kon fietsen, kan dat duiden op een defect in de elektronica, een slechte accu of een defecte lader. Om dit te beoordelen, kunnen wij uw accu en lader testen.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Is het een probleem als mijn oplader warm wordt tijdens het laden?”]Dat een oplader warm wordt tijdens het laden is heel normaal. Als u de lader niet meer met blote handen kunt vastpakken is er sprake van teveel warmte, gebruik deze dan niet meer.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Als ik mijn fiets niet gebruik, op welke manier kan ik de accu dan het beste bewaren?”]U kunt uw accu het beste bewaren op een droge plek bij kamertemperatuur (in elk geval tussen -10° en 40° Celcius) wanneer u uw elektrische fiets langere tijd niet gebruikt. Voor een langere levensduur raden wij u aan om uw accu te bewaren op een temperatuur van 20° graden Celcius. Een vochtige omgeving kan corrosie veroorzaken, waardoor uw accu defect kan gaan.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Mijn accu loopt leeg terwijl ik mijn elektrische fiets nog niet heb gebruikt, hoe kan dit?”]Alle oplaadbare accu’s hebben een zelfontlading. Na verloop van tijd zal de accu leeglopen, zelfs al gebruikt u deze niet. Als u de accu in de fiets bewaart en de fiets daarnaast ook een kleine of stille verbruiker heeft, zal dit proces versnellen. We adviseren u om de accu één keer per maand te laden. Als de actie radius geleidelijk terugloopt, is dit meestal een teken dat de accu slechter wordt. Door middel van testen kunnen wij de conditie van uw accu bepalen.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Hoe vaak moet ik de accu laden?”]Uiteraard dient u de accu te laden zodra deze leeg is. Als u dit niet doet en de accu voor langere tijd weglegt, dan bestaat de kans dat de accu door zelfontlading in een diepteontlading raakt. Hoewel dit voor iedere batterij schadelijk is, heeft dit voor Li-Ion extra gevolgen. Het Batterij Management Systeem dient tevens als veiligheid om ervoor te zorgen dat de batterij die in diepte ontlading is geraakt, niet alsnog geladen wordt. Dit kan namelijk ernstige gevolgen hebben voor uw veiligheid.

Wij adviseren daarom de accu tenminste iedere maand te laden, ook gedurende periodes waarin u de accu niet of nauwelijks gebruikt, zoals bijvoorbeeld in de winter. Sluit de lader voor een nacht aan en koppel deze de volgende dag weer los. Bij voorkeur laat u de lader niet permanent aangesloten.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Moet ik de accu na elke keer fietsen weer opladen?”]Als u regelmatig korte afstanden fietst, is het niet nodig om na elke rit uw accu te laden. Het is beter om uw accu voor ongeveer de helft leeg te rijden en dan pas weer te laden.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Mijn oplader geeft (te) snel aan dat de accu vol is, hoe kan dit?”]Bij nieuwe of langdurig niet gebruikte accu’s en batterijen kan de lader soms al snel aangeven dat deze vol is, terwijl dit niet zo is. Deze zal dan ook vaak snel weer leeg zijn. Laad in dat geval de accu nogmaals volledig op.[/vc_toggle][vc_toggle title=”Na de revisie kan ik net zo ver fietsen als voorheen volgens de indicator, ondanks een upgrade. Hoe kan dit?”]De elektronica in de accu herkent niet altijd dat er nieuwe of ‘zwaardere’ cellen zijn geplaatst. Ondanks dat de indicator aangeeft dat de accu bijna leeg is, kan de fiets meestal nog vele kilometers rijden. Dit komt doordat de spanning van de nieuwe accu iets kan afwijken van de oude accu. In dat geval raden wij aan om bij een volledig geladen accu, de fiets helemaal leeg te rijden (dus totdat de fiets stopt met ondersteuning). Als u dat gedaan heeft, kunt u goed inschatten hoeveel kilometers u nog kunt rijden op bijvoorbeeld 4,3,2 of 1 led. U moet als het ware de led’s opnieuw ‘leren lezen’. Ook kan het in enkele gevallen nodig zijn om uw accu te kalibreren of aan te melden, als dit het geval is dient u de gebruikshandleiding van de fiets te raadplegen.[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row]